Thursday, February 23, 2012

waja sudah rosak la


alahai kereta waja...  kenapa hari ni ko buat hal ha? nak bocor lak tangki minyak tu..nasib baik tak drive pi jauh-jauh kalau tak naya aku dengan umi..

lepas ziarah jiran berdekatan tadi, nak pi singgah kedai jap nak beli makanan, tapi beberapa minit sbelum tu dah perasan da ada terbau minyak tapi buat dek je.. yela ingatkan bau minyak dekat area berdekatan tu.. tapi bila sampai kat kedai, aku turun kereta and tengok perghh bau minyak makin kuat and tengok bawah kereta....haaa tu diaaa punya la banyak minyak keluar.. dah tu pulak handphone pakat tak bawa, so apalagi kalut aihh drive dengan perlahan balik rumah.. sementara nak sampai rumah tu pulak waja semakin buat hal..bila dah hapir 50 meter nak sampai rumah...waja terus tak hidup-hidup..aiseehh aku dah takut daa dengan minyak yang bocor tu..yelaa mana tau kot2 leh terbakar ke..lagi naya kan..

hurm nasib baik ada beberapa orang kat situ so minta tolong la diorang tolak kereta sampai ke rumah.. terima kasih banyak-banyak ye! and maaf sangat-sangat kat jiran-jiran yang lalu lalang tadi...heee.. something yang tak dijangkakan kan.. tu tak taw la bila nak pergi hantar workshop.. nasib baik la ada kereta satu lagi, tak da la umi susah nak gi kerja nanti.. 

eiey kecek ; aku mengaku yang aku tak reti sangat pasal kereta ni, kalau setakat nak pam angin, buh minyak, check air tu aku taw la..heee ;D..... apa guna jejaka2 dalam family aku kan? hehehehehe

No comments: